את סכימת הבירור הקבלית ניתן להחיל גם על זירת טרור המתאבדים. ההתאמה מתבקשת: הממ"ת, מלאך המוות, הוא הקליפה שמתחברת לניצוצות, הלא הם הקורבנות היהודיים, כדי למצוץ את לשדם האלוהי שיעניק לו את הכושר להוסיף להרע.
מאת: פרופסור גדעון ארן
ע"פ ממצאיו של גדעון ארן לטרוריסט הפלסטינאי אין זכות קיום בפני עצמו ואין ולא יהיה בו כדי להשפיע אלא כשהוא נטפל לישראלים ומתמזג איתם כליל, תוך שהוא מביא עליהם את מותם. ההיגיון המיתו-פוליטי הזה אינו מופיע בשיח הזקאי בצורה סדורה ומפורשת. בד"כ הוא עולה כרקע גולמי, מקוטע ומרומז, לפעילות בזירה. חלק מהמתנדבים, בעיקר 'בעלבתים', או בעלי רגישויות יחצ"ניות, עשויים לבטל טיעון זה במהדורתו המשוכללת. לעומתם, רבנים ולמדנים מוצאים טעם בדברים ומתהדרים ברובדי משמעות "פנימיים" כנ"ל.
האחרונים חושבים במונחי "טיהור": הם מטהרים את אדמת הקודש מטומאת מתים בכלל, ומטומאתה היתרה של גופת הממ"ת בפרט. נוסף לכך, כלשונם, פחות או יותר, בעזרת הבדלת גופת הטרוריסט מגופות קורבנותיו, המתנדבים מטהרים את היסודות היהודיים מהיסוד הזר העוין שחדר לתוכם על מנת לחסלם ובה בעת לנצל את סגולתם הפלאית.
לקוח ממאמרו של גדעון ארן "Contemporary Jewish Mysticism and Palestinian Suicide Bombing".